Kuidas uurida esimese ja teise keele omandamist?

Pille Eslon, Katre Õim, Annekatrin Kaivapalu, Reili Argus, Erika Matsak

Abstract


Artikli eesmärk on tutvustada esimese ja teise keele omandamist käsitleva uurimuse ideed. Esiplaanil on Eesti vajadused ning uurimitulemuste rakendatavus eesti keele õppes, tähelepanu keskmes esimese ja teise keele omandamise protsessi puudutavad küsimused: kuidas keeleoskus areneb, missugused keeleüksused (morfosüntaktilised konstruktsioonid, kollokatsioonid, idiomaatika jm) iseloomustavad keeleoskuse tasemeid. Kuna eesti keele põhjal ei ole esimese ja teise keele omandamist korpuslingvistiliselt ja võrdlevalt seni käsitletud, siis põhjendatakse vajadust taolise uurimuse järele, samuti selgitatakse, missugustest teoreetilistest ja metodoloogilistest alustest oleks seejuures mõttekas lähtuda, missuguseid analüüsimeetodeid kasutada. Artiklis kirjeldatava uurimissuuna arendamisega on alustatud Tallinna Ülikooli eesti keele ja kultuuri instituudis.

http://dx.doi.org/10.5128/LV20.01


Keywords


korpuslingvistika; esimese ja teise keele omandamine; keeleoskustasemete lingvistiline kirjeldus; morfosüntaks; eesti keel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.5128/LV20.01

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2012 Pille Eslon, Katre Õim, Annekatrin Kaivapalu, Reili Argus, Erika Matsak

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 1736-9290 (print)
ISSN 2228-3854 (online)
DOI  https://doi.org/10.5128/LV.1736-9290