Vene ja eesti üliõpilaste valikud täis- ja osasihitise kasutamisel

Raili Pool

Abstract


Artiklis vaadeldakse L2-kõnelejate sihitisekasutust L1-kõnelejate analoogilise keelematerjali taustal. Analüüsitavaks keeleaineseks on valikvastustega ülesande ning vigade leidmise ja parandamise ülesande vastused. Õppijate introspektsiooni teel kogutud andmed näitavad, et vaadeldav L2-kõnelejatest informandirühm toetub sihitiskäände valikul kõige enam lause põhiverbi vormilistele ja sisulistele omadustele. Sellest infost lähtuvalt on artiklis käsitlemiseks valitud need testülesannete laused, milles verbile toetumine on ootuspärane. L1-kõnelejatest informandid on uurimuse kontrollgrupiks, kelle vastustega õppijate valikuid võrreldakse. Analüüsitav keeleaines näitab, et vaatamata õppijate metalingvistilistele teadmistele objektikasutuse kohta (eriti ilmne on verbile toetumise strateegia), ei vasta nende täis- ja osasihitise kasutus enamikul juhtudel täielikult emakeelekõnelejate omale. Erinevused tulevad esile nii täis- kui ka osasihitist eeldavates kontekstides. Kahe rühma objektikasutus oli sarnane valikvastustega ülesande eitavates lausetes ning mõnede partitiivverbide puhul.

http://dx.doi.org/10.5128/LV20.06


Keywords


keeleõpe; teise keele omandamine; emakeelekõneleja; teise keele kõneleja; objektikäänded; aspektverbid; partitiivverbid; introspektsioon; vene keel; eesti keel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.5128/LV20.06

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2012 Raili Pool

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 1736-9290 (print)
ISSN 2228-3854 (online)
DOI  https://doi.org/10.5128/LV.1736-9290