Metalingvistiline teadlikkus võõrkeeleõppes: oma keel võõras peeglis

Annekatrin Kaivapalu

Abstract


Käesoleva artikli eesmärgiks on uurida, milliseid tähelepanekuid teeb õppija võõrkeeli õppides oma emakeele, antud juhul eesti ja soome keele kohta ning kas ja millises osas ühtivad õppijate arusaamad keelte lingvistiliste kirjeldustega. Oma seisukohti väljendasid esseedes teemal “Äidinkieli vieraiden kielten opiskelussa – etu vai haitta?/Emakeel võõrkeeleõppes – eelis või takistus?” Tallinna ülikooli soome keele eriala ja Jyväskylä ülikooli keelte õppetooli üliõpilased. Neist kümne emakeel oli eesti keel ja seitsme emakeel soome keel; sihtkeeltena olid uurimuses osalejad õppinud erinevas mahus eesti, soome, soome viipekeelt; germaani keeltest inglise, saksa, rootsi, norra keelt; romaani keeltest prantsuse, hispaania, portugali, itaalia keelt; slaavi keeltest vene, poola, bulgaaria keelt.

http://dx.doi.org/10.5128/LV19.10


Keywords


metalingvistiline teadlikkus; õppija arusaamad; võõrkeeleõpe; keeltevaheline tegelik ja tunnetatud sarnasus; eesti keel; soome keel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.5128/LV19.10

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2012 Annekatrin Kaivapalu

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 1736-9290 (print)
ISSN 2228-3854 (online)
DOI  https://doi.org/10.5128/LV.1736-9290