Adjektiivide tajumine ja õpetamine
Abstract
Artiklis uuritakse, kuidas eestlased kasutavad adjektiive soome keeles ja milliseid probleeme tekitavad sünonüümid ja kollokatiivsed sõnapaarid. Artikli teises pooles analüüsitakse üliõpilastega (A2.2–B1.1) läbiviidud adjektiivide kasutamise teste. Testid käsitlevad nii põhisõnale adjektiivi kui ka adjektiivile sobiva põhisõna leidmist. Erilist tähelepanu pööratakse sõnaraamatu kasutamisel esile kerkivatele raskustele, nende teadvustamisele ja lahendamise võimalustele. Täieliku sünonüümia puudumine ja lekseemi erinevate tähendusvarjundite tajumise raskus põhjustavad sõnakasutusel suuri probleeme. Sõnade esmatäehendus on enamasti sarnane, aga sekundaarne kasutus võib eesti ja soome keeles tunduvalt erineda. Soovitav on õppida sõnapaare kollokatiivselt.
http://dx.doi.org/10.5128/LV19.08
Keywords
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.5128/LV19.08
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2012 Heinike Heinsoo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ISSN 1736-9290 (print)
ISSN 2228-3854 (online)
DOI https://doi.org/10.5128/LV.1736-9290