Referentsiaalsed noomenifraasid laste narratiivides

Helen Kirsipuu, Piret Soodla, Renate Pajusalu

Abstract


Artikkel otsib vastust küsimusele, millised on laste narratiivide viitamisstrateegiaid, ja võrdleb neid täiskasvanute omadega. Eesmärgiks on leida, kuivõrd on vaadeldavas eas viitamisstrateegiad omandatud. Uurimuse andmestik pärineb 6–7-aastaste laste ja täiskasvanute ühe pildiseeria põhjal suuliselt jutustatud lugudest. Vaatleme seda, milliseid strateegiaid lapsed kasutavad erineva infostaatusega referentidele viitamisel ja millised nimisõnafraasid viiteahelates esinevad. Eraldi uurime, kuidas erinevad teineteisest eri lauseliikmeid kodeerivad fraasid ja kuidas kasutatakse 3. isiku personaalpronoomeneid ning määratlejaid (eelkõige see ja üks).

DOI: http://dx.doi.org/10.5128/ERYa8.06


Keywords


referentsiaalsus; keele omandamine; pronoomenid; määratlejad; eesti keel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.5128/ERYa8.06

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2012 Helen Kirsipuu, Piret Soodla, Renate Pajusalu

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 1736-2563 (print)
ISSN 2228-0677 (online)
DOI 10.5128/ERYa.1736-2563