Haridusalaste tekstide võrdlev diskursusanalüüs

Katrin Aava

Abstract


Artiklis uuritakse ühiskonnas makrotasandil domineerivaid ideoloogiaid mikrotasandil haridusalastes tekstides esinevate diskursuste kaudu. Võrreldakse Eesti, Sloveenia ning Soome tähtsamate haridusalaste tekstide – õppekavade ning haridusseadustike – hariduspoliitilisi diskursusi, et mõista nende rolli sotsiopoliitilises kontekstis. Otsitakse vastust küsimustele, kuivõrd on esindatud sotsiaaldemokraatlik, liberaalne ja konservatiivne diskursus, milliseid sarnasusi, erinevusi ja muutusi võib eri ühiskondades täheldada, kuidas diskursused on ajas muutunud. Tulemusi võrreldakse sotsiaalteadlaste ning haridusalaste diskursusanalüüsijate käsitlustega.

DOI: http://dx.doi.org/10.5128/ERYa5.01

Keywords


kriitiline diskursusanalüüs; õppekava; haridusseadustik; ideoloogia; eesti keel; soome keel; sloveenia keel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.5128/ERYa5.01

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2012 Katrin Aava

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 1736-2563 (print)
ISSN 2228-0677 (online)
DOI 10.5128/ERYa.1736-2563